• Στοματική υγιεινή

Στοματική υγιεινή: το κλειδί για δροσερή αναπνοή


Είναι γνωστό σε όλους ότι το βούρτσισμα των δοντιών είναι απαραίτητο για την αποφυγή της τερηδόνας. Γνωρίζατε όμως ότι η σωστή στοματική υγιεινή αποτελεί επίσης το κλειδί για δροσερή αναπνοή; Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, η κακοσμία του στόματος συνήθως προέρχεται από τη στομαχική κοιλότητα και όχι από το στομάχι. H οσμή προέρχεται από τα βακτήρια που αναπτύσσονται στα υπολείμματα των τροφών και των πρωτεϊνών που βρίσκονται μεταξύ των δοντιών, στη βάση της γλώσσας και στους θύλακες των ούλων. Καθώς η τροφή αποσυντίθεται, τα βακτήρια παράγουν τις λεγόμενες θειούχες πτητικές ενώσεις (ΘΠΕ), οι οποίες αποβάλλονται με την εκπνοή και ευθύνονται για την κακοσμία του στόματος. Για το λόγο αυτό, το βούρτσισμα των δοντιών, η χρήση οδοντικού νήματος και οι πλύσεις με στοματικό διάλυμα σε τακτική βάση θα πρέπει να αποτελούν μέρος της καθημερινής στοματικής σας υγιεινής, ώστε να έχετε δροσερή αναπνοή και υγιή δόντια.

Οδηγίες σωστής στοματικής υγιεινής: Προσωπική φροντίδα για δροσερή αναπνοή και υγιή δόντια

Η δροσερή αναπνοή ξεκινά με το βούρτσισμα των δοντιών τουλάχιστον δύο φορές ημερησίως. Επιλέξτε μια οδοντόβουρτσα με μαλακές ίνες και μια οδοντόκρεμα που να περιέχει φθόριο. Μετά από κάθε βούρτσισμα, ή τουλάχιστον μια φορά ημερησίως, καθαρίστε το διάστημα μεταξύ των δοντιών με οδοντικό νήμα, οδοντογλυφίδα ή ένα μικρό μεσοδόντιο βουρτσάκι, προκειμένου να αφαιρέσετε τα υπολείμματα της τροφής και την οδοντική πλάκα που δεν απομακρύνονται με την οδοντόβουρτσα. Ολοκληρώστε χρησιμοποιώντας στοματικό διάλυμα, όπως για παράδειγμα το CB12, για άριστη αναπνοή που διαρκεί. Το CB12 εμποδίζει την εμφάνιση των αιτίων της κακοσμίας του στόματος εξουδετερώνοντας τις ΘΠΕ, αντί απλώς να καλύπτει τα συμπτώματα, ενώ παράλληλα έχει αποδειχθεί ότι η δράση του διαρκεί τουλάχιστον 12 ώρες.1 Εκτός από την ημερήσια εφαρμογή των προαναφερθέντων, φροντίστε να επισκέπτεστε τον οδοντίατρό σας για έλεγχο και καθαρισμό τουλάχιστον μια φορά κατ’ έτος.


Ζάχαρη, οξέα και στοματική υγιεινή

Η ζάχαρη αποτελεί το «αγαπημένο καύσιμο» των βακτηρίων που παράγουν αέρια στη στοματική κοιλότητα. Όταν τα βακτήρια αυτά τρέφονται με ζάχαρη, παράγουν οξέα που συμβάλλουν στην εμφάνιση τερηδόνας. Η ζάχαρη επίσης τους επιτρέπει να πολλαπλασιάζονται γρήγορα και να σχηματίζουν οδοντική πλάκα στα δόντια και τα ούλα σας, γεγονός το οποίο συμβάλλει στην κακοσμία του στόματος. Ο περιορισμός των γλυκών και των τροφίμων και ποτών που περιέχουν ζάχαρη θα βελτιώσει τη στοματική σας υγεία και θα σας βοηθήσει να έχετε δροσερή αναπνοή και υγιή δόντια. Τα βακτήρια που προκαλούν κακοσμία του στόματος επωφελούνται από τα όξινα τρόφιμα και ποτά, όπως είναι για παράδειγμα οι χυμοί εσπεριδοειδών και ο τοματοχυμός. Εάν ταλαιπωρείστε από κακοσμία του στόματος, προσπαθήστε να μην καταναλώνετε παραπάνω από ένα ανθρακούχο ποτό ή χυμό φρούτων ανά ημέρα και χρησιμοποιείτε ένα καλαμάκι προκειμένου να ελαχιστοποιήσετε το χρονικό διάστημα που η όξινη ουσία βρίσκεται σε επαφή με τα δόντια σας. Μετά από την κατανάλωση τροφής ή ποτών και προτού βουρτσίσετε τα δόντια σας, περιμένετε τουλάχιστον μια ώρα, ιδιαίτερα εάν αυτό που καταναλώσατε περιείχε ζάχαρη ή ήταν όξινο. Παρόλο που οι καραμέλες μέντας και οι τσίχλες συχνά συνιστώνται ως λύση για την κακοσμία του στόματος, βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχουν ζάχαρη. Η γεύση της μέντας μπορεί να καλύψει τη δύσοσμη αναπνοή για σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά η ζάχαρη επιδεινώνει το πρόβλημα μακροπρόθεσμα. Αντί αυτού, επιλέγετε προϊόντα χωρίς ζάχαρη που περιέχουν τη φυσική γλυκαντική ουσία ξυλιτόλη, όπως το CB12 boost, μια τσίχλα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά με το στοματικό διάλυμα CB12.

Βιβλιογραφικές Αναφορές:

1 Thrane et. al., Dental Health, Zn and CHX mouthwash is effective against VSCs responsible for halitosis for up to 12 hours, (2009) 48 (3):8-12